Bytte og Retur
Velkommen til Bjørklunds Bytte og retur-side.
Vi ønsker å sikre at din opplevelse med å returnere varer er enkel, rettferdig og problemfri. Enten du trenger å returnere en vare på grunn av angrerett, reklamasjon eller feilsending, er vår dedikerte kundeserviceteam her for å hjelpe deg gjennom prosessen.
Hvordan returnerer jeg en vare kjøpt på nett?
Om du ønsker å returnere noe du har kjøpt i nettbutikken kan du returnere dette innen 100 dager fra du har mottatt pakken din. Da benytter du deg av returetiketten som fulgte med ordren din.
Pakk produktene du ønsker å returnere forsvarlig i originalemballasjen og klistre på returseddel.
Lever pakken hos ditt nærmeste postkontor / Post i butikk.
Vi behandler returer fortløpende hver dag og du vil få en oppdatert mail fra Klarna når din retur er ferdigbehandlet hos oss.
Ønsker du pengene igjen for produkter kjøpt på nett er dette eneste måten å gjøre det på.
Angrerettskjema: Klikk her for angrerettskjema
Må jeg betale for retur?
Å returnere varer du angrer på koster deg 59,- i porto ved bruk av vedlagt returseddel. Dette blir gjort opp på din faktura / oppgjør når vi håndterer din retur.
Vi behandler ikke returer som ikke blir sendt tilbake til oss med vedlagte returseddel.
Dersom det gjelder reklamasjon, feilsending eller liknende betaler du selvfølgelig ikke for returporto.
Åpent kjøp og bytterett
Noen ganger er det vanskelig å vite om et kjøp er helt riktig, derfor tilbyr vi i Bjørklund 100 dagers Åpent Kjøp der varen er kjøpt, eller bytterett i alle butikker når du handler hos oss.
Les mer om krav til åpent kjøp og bytterett her.
Kan jeg bytte varen i butikk?
Om du har kjøpt en vare på nett, kan du bytte til en annen vare i butikk eller få et gavekort dersom du ikke finner noe du ønsker å bytte til. Du får ikke pengene igjen i fysiske butikker.
Husk å ta med originalemballasje.
Kan jeg bytte inn salgsvarer kjøpt på nett i butikk?
Salgsvarer kjøpt på nett kan ikke byttes i våre fysiske butikker. De må returneres netthandel, for dermed å få refundert beløpet. Alle ordinære varer kan byttes i våre fysiske butikker.
Dette gjelder ikke ved våre ekstraordinære salgsdager som Black Friday/Week. Salgsvarer som er spesifikke for disse dagene (ikke ordinære salgskategori), kan byttes i butikk på normal måte.
Varer merket som «bestillingsvare»
Visse varer lages på bestilling, og dette står på de ulike varene det gjelder.
Disse varene kan dermed ikke byttes i butikk, men må returneres nettbutikken hvor beløpet deretter refunderes.