Finn butikk | Kundeservice
Informasjon til våre kunder om COVID-19
headerbox CSS
Bannerbox CSS
USP CSS
Accordion CSS
Accordion CSS
steps CSS
width CSS
General CSS
Hide CSS
emblem CSS
partnersCSS
partnersCSS
blog CSS
mainheading CSS
hundre CSS

Slik fungerer det

steps CSS

SEND I POST

Bestill innsendingsbrev, alle kostnader er forhåndsbetalt.
Les mer

LEVER GULL I BUTIKK

Du kan levere gull til over 90 Bjørklund butikker.

Les mer

LEVER RETT TIL OSS

Lever direkte til oss. Vi har kontor i Oslo.

Brobekkveien 38, 0598 Oslo

Hvorfor selge ditt gull til Bjørklund Gullbørsen?

Forsikringen gjelder fra du har levert gullet i butikken og gjelder inntil kr. 100.000,-

Du kan levere inn gull i alle våre Bjørklund butikker rundt i Norge. Vi er Norges største klokke- og smykkekjede med over 90 butikker og har over 25 års erfaring.  Dette gjør at det er trygt for deg som kunde å handle med oss. Andre aktører som kjøper gull på nett kommer og går. Bjørklund har som mål å være der for kunden! Gullet ditt er forsikret via Gullbørsen fra du leverer det inn til oss og frem til du mottar penger på konto.

Hvor lang tid tar hele prosessen?

Det kan variere hvor lang tid det tar før man får verdivurdert gullet. Når du leverer gullet i butikken vil de sende gullet videre ved første postdag. Når vi mottar gullet og har verdivurdert det, vil du motta en mail med oversikt over verdivurderingen, vekt, gullpris, og hva du får utbetalt. Dagen etter du har mottatt verdivurderingen fra oss, blir pengene overført din konto.

Hvilke kostnader er det forbundet med salg av gull?

Skulle du sende gull besatt med stener som du ønsker i retur tar vi et gebyr på kr. 89,- for å ta stenene ut pr. enhet og sende tilbake i brevpost. Dersom du ønsker retur av metall som ikke er laget av gull, kan vi returnere disse med et gebyr på 89,- Vi har ingen skulte gebyrer!

Hva skjer med smykkene jeg har levert?

Alle smykkene som leveres til Bjørklund smeltes etter angrefristen er utløpt - alltid. Angrefristen er på 14 dager, fra den dagen du mottar verdivurderingen på e-post fra oss.

Hvordan får jeg betalt for gullet jeg leverer?

Etter verdivurderingen sender vi en verdivurdering til den e-post du har oppgitt. Dagen etter overfører vi penger til din bankkonto.

SEND MEG GRATIS
INNSENDINGSBREV!

Fornavn:
Etternavn:
E-post:
Mobil:
Adresse:
Poststed:
Postnummer:

Innsendingsbrev er forsikret
for opp til 100 000,-

Ofte stilte spørsmål

  • Hvorfor selge ditt gull til Gullbørsen?

    Du kan levere inn gull i i alle Bjørklund butikker spredt utover Norge. Vi er Norges største klokke- og smykkekjede med over 90 butikker og har over 25 års erfaring. Dette gjør at det er trygt for deg som kunde å handle med oss. Andre aktører som kjøper gull på nett kommer og går. Gullbørsen har som mål eksistere i evigheten!

  • Er det lurt å selge gull?

    Gullprisene har i historisk sammenheng hatt en positiv utvikling. Det kan derfor være gunstig å selge gull du ikke lenger bruker istedet for at det ligger bortgjemt i skuffer og skap. Så hvorfor ikke selge det for å realisere nye smykker som du kan bære med stolthet? Eller kanskje du trenger ekstra kontanter til andre drømmer?.

  • Hvor lang tid tar hele prosessen?

    Det kan variere hvor lang tid det tar før man får verdivurdert gullet. Når du leverer gullet i butikken vil de sende gullet videre ved første postdag. Når vi mottar gullet og har verdivurdert det vil du motta en mail med oversikt over verdivurderingen, vekt, gullpris, og hva du får utbetalt. Når du har mottatt denne mailen er pengene på vei til din konto.

  • Hvilke kostnader er det forbundet med salg av gull?

    Skulle du sende gull besatt med stener som du ønsker i retur tar vi et gebyr på kr. 89,- for å ta stenene ut og sende tilbake med posten (brev). Dersom du ønsker varer som ikke er laget av gull kan vi returnere disse med et gebyr på 89,- (postoppkrav).

  • Hva skjer med smykkene jeg har levert?

    Alle smykkene som leveres til Gullbørsen smeltes etter angrefristen er utløpt - alltid. Angrefristen er på 14 dager, fra den dagen du mottar ordrebekreftelsen på e-post fra oss.

  • Hva skjer hvis jeg sender sølv eller uedelt metall?

    Vi tar kun imot gull, og andre gjenstander som ikke inneholder gull vil bli skrapet etter 14 dager. Hvis du allikevel vil ha gjenstandene dine tilbake kan du gi beskjed ved å svare på e-posten du får med verdivurderingen, eller sende en mail til gullborsen@bjorklund.no. Vi gjør oppmerksom på at gjenstander som sendes i retur sendes med et postoppkrav på 89,-.

  • Tar dere imot ødelagte gullsmykker?

    Ja, vi tar imot alt av gull med unntak av dentalgull.

  • Tar dere imot smykkestener?

    Vi tar imot gull med smykkestener, men vi betaler ikke for smykkestenene. Hvis du ønsker å få dine smykkestener i retur kan du krysse av for dette i gullavtalen og få stenene sendt i retur mot et gebyr på kr. 89,-. Vi gjør oppmerksom på at stener som sendes i retur sendes som vanlig brev og at Gullbørsen ikke står ansvarlig for sendingen.

  • Hvordan får jeg betalt for gullet jeg leverer?

    Etter verdivurdering sender vi en ordrebekreftelse til den e-post du har oppgitt. Samme dag overfører vi penger til din bankkonto.

  • Hva betyr karat?

    Karat er måleenheten for finheten av gull. 999/1000 deler er den høyeste og tilsvarer 24 karat. I Norge er det mest vanlig med 585/1000 som tilsvarer 14 karat. 585/1000 betyr at det er 585 gram av totalt 1000 gram som er rent gull.

  • Hvordan vet jeg hvor mange karat mitt gull er?

    Alt gull som er solgt i Norge er stemplet med finheten på gullet. Normalt er dette stemplet 585 som tilsvarer 14 karat gull. I andre deler av verden forekommer det også at de er stemplet med karat, for eksempel 14k. En gyllen regel er at alt ekte gull er stemplet på en av disse to måtene.

  • Når gjelder forsikringen?

    Forsikringen gjelder fra du har levert gullet i butikken, og gjelder opptil kr. 100.000,-.

  • Hva skjer hvis jeg angrer?

    Du kan angre salget i inntil 14 dager etter at Gullbørsen har sendt deg verdivurderingen. Det er kostnadsfritt å benytte angrefristen. Du angrer ved å benytte mailadressen gullborsen@bjorklund.no eller enkelt og greit svare på ordrebekreftelsen som er sendt deg.

  • Hvor sikker er prosessen fra sending til betaling?

    Prosessen med Gullbørsen er trygg. Vi har lagt alle ressurser i at alt fra postsending til mottak og verdivurdering er av beste kvalitet.

Har du smykker du er usikker på om vi kjøper?

Ta kontakt på gullborsen@bjorklund.no, 

eller ring 22 72 85 50

Vil du se eksempler på hva
vi har betalt andre?

Footer CSS

KONTAKT


gullborsen@bjorklund.no

22 72 85 50

POSTADRESSE

Pb. 254, Alnabru
0614 Oslo

BESØKSADRESSE

Brobekkveien 38
0598 Oslo

KUNDESERVICE


Åpningtider Chat og telefon:

Til og med 23 desember:
man. - fre. : 09-11:30 | 12-21:00

Etter 23 desember:
man. - fre. :  09-11.30 | 12-16

24 desember:
Stengt

Fri frakt
HELT HJEM til døren! Gjelder kun til 16/12!

Fri frakt HELT HJEM til døren!
Gjelder kun til 16/12!

klarna visa mastercard posten
Copyright © 2020 Bjørklund Norge