Finn butikk | Kundeservice
Informasjon til våre kunder om COVID-19

Reklamasjon og Garanti

Bjørklund kan med stolthet si at vi leverer kvalitetsprodukter, men det vil en sjelden gang kunne oppstå feil ved varene. Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen.

Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Feil du oppdager innen seks måneder etter at du fikk produktene, skal imidlertid normalt regnes som feil som har oppstått før du fikk produktene.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig pr. mail post@bjorklund.no eller brev.

Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss eller vårt serviceverksted for inspeksjon eller feilretting. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten.

 

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjons- fristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år.

 

Vedlikehold av smykkene dine

Akkurat som med bilen din, vil vanlig service forlenge levetiden til smykker. Gull og sølv er myke materialer, og spesielt ringer er utsatt for slitasje fordi hendene våre berører mange harde gjenstander i løpet av dagen. Dørhåndtak, nøkler, mynter og lignende. Det gjør at det kommer riper i gullet og at klørne som holder diamanter og andre stener på plass utsettes for slitasje.

Det anbefales derfor at du sjekker fatningene på dine diamantringer minimum en gang per år. Stikk innom din nærmeste Bjørklund butikk hvor en av våre salgs ambassadører kan, uforpliktende, kontrollere at fester (klørne) som holder diamanter og fargestener ikke er slitte eller løse. Der det er behov, kan de også foreslå utbedringer og gi pris på dette.

 

Husk at hvitt gull krever ekstra vedlikehold, om de skal forbli «hvitt». Alle våre smykker i hvitt gull er rhodinerte (belagt med Rhodium, en av de 6 edle metaller i Platina- familien som inkluderer: platina, palladium, rhodium, ruthenium, iridium og osmium.)

Fordi Rhodinering er en estetisk behandling, og det er et belegg, vil dette slites ved bruk. Noen vil slite belegget innen en uke, andre etter 2 år, alt er avhengig av bruk og hvor mye omhu/ettersyn man gir til smykkene sine.

Garanti Klokker

Alle våre klokker har 2 års garanti som er i henhold til norsk lov. Enkelte klokke leverandørene kan ha garanti som går ut over dette. Prosedyren om innmelding av feil er samme som med smykker. I noen tilfeller må leverandør/produsent kontaktes direkte.

Viktig å være oppmerksom på at følgende ikke dekkes av garanti:
– skade på krone
– knust/ripet glass
– fuktskader på klokker som ikke er vanntette (vanntett = 10 ATM, 100 M eller mer).
– fuktskader hvor funktionsknapper er anvendt under vann.
– skader som er forårsaket av feil vedlikehold, likegyldighet eller andre skader som ikke har sin årsak i material- eller produksjonsfeil.
– dersom batteri er byttet hos urmaker uten trykktest (krav om kvittering) dekkes ikke vannskader på 10 ATM + heller.
– skader forårsaket av inngrep av ikke-kvalifisert repartør.
– Klokken skal kan ikke bli prøvd reparert hos ekstern urmaker.
– skade på rem/lenke/urkasse dekkes aldri av garanti.

treforto
treforto
klarna visa mastercard posten
Copyright © 2020 Bjørklund Norge