Kjøpsbetingelser

Bestillings og avtaleprosess

Priser og betaling

Frakt og levering

Reklamasjon og garanti

Reklamasjon og garanti

Bjørklund kan med stolthet si at vi leverer kvalitetsprodukter, men det vil en sjelden gang kunne oppstå feil ved varene. Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen.

Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Feil du oppdager innen seks måneder etter at du fikk produktene, skal imidlertid normalt regnes som feil som har oppstått før du fikk produktene.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig pr. mail post@bjorklund.no eller brev.

Vi vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner. Vi vil også skriftlig bekrefte mottak av varer som sendes tilbake til oss eller vårt serviceverksted for inspeksjon eller feilretting. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten.

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjons- fristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år.